Viiva ja piste -leikki: keksimme viivalle merkityksen esim. Äänne 's' ja kurkotus. Piste tarkoitti äännettä 'd' ja hyppy.
Sitten taululle oli tehty viivoilla ja pisteillä erilaisia sarjoja ---.-...-.-. Ja leikinohjaaja näytti merkkiä,jolloin lapset tekivät sen äänteen ja liikkeen, mitä oli leikin alussa sovittu. Viivojen ja pisteiden merkitystä sitten vaihdettiin välillä.
Liiku ohjeen mukaan -leikki, jossa lapset liikkuivat parin kanssa, esim. 3 askelta eteen ja 1hyppy tai 4 askelta eteen ja 1 askel taakse.
Päiväpiirissä av-projektorilla esittelin lapsille ohjelmointisovelluksen Lightbot code hour
Päivän aikana kaikki lapset tekivät tuolla sovelluksella ensimmäistä tasoa.
Tarkkaa laskemista, suunnan hahmottamista ja rohkeaa kokeilua sekä epäonnistumisenkin sietämistä tarvittiin jokaiselta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti